Köp – och Fraktvillkor

 Allmänna villkor

Alla priser anges i svenska kronor inklusive 25% eller 12% moms.

All hemförsäljning över internet via Åminne Honung och Jästeri sker med tillämpning av konsumentköpslagen och distans- och hemförsäljningslagen. Läs mer på www.konsumentverket.se

Genom att lägga en order godkänner du våra villkor. Vi tillämpar en åldersgräns på 18 år för våra kunder vid alla köp. Med kund menas fysisk eller juridisk person.

Händelser utanför Åminne Honung och Jästeris kontroll är att betrakta som Force Majeure.

Priser

  • Vi tillämpar minibeloppet 75 kr vid försäljning.
  • Fraktkostnaden tillkommer när du handlar hos oss. Köper du salva är frakten 35 kr.
  • Åminne Honung och Jästeri reserverar sig för prisändringar för varor och fraktkostnader. Priset som ni betalar vi beställning och utcheckning gäller.
  • Alla priser anges i svenska kronor inklusive 25% eller 12% moms

Beställning

  • All beställning görs på här på webshopen www.aminnehonung.com
  • Det är viktigt att du uppger korrekt telefonnummer och e-postadress, så vi kan nå dig på det enklaste sättet om så skulle behövas.
  • Om en produkt skulle vara slutsåld kontaktas du för att eventuellt ersätta varan med en liknande eller, om du så önskar, annullera beställningen.
  • Alla produkter är i Åminne Honung och Jästeris ägo tills full betalning har erlagts.

Utlandsbeställning

  • För dig som är bosatt utanför Sverige kan Åminne Honung och Jästeri i dagsläget tyvärr inte erbjuda någon möjlighet att handla.

Bekräftelse

  • När vi mottagit din beställning får du en bekräftelse till den e-postadress som du har angivit. Det är viktigt att du sparar bekräftelsen om du skulle behöva kontakta oss.

Leverans

  • Beställda varor packas på måndagar och skickas från oss på tisdagar.
  • Vi skickar våra paket med DHL Servicepoint och ditt paket leveraras till ditt närmaste utlämningsställe.
  • Du får en avi eller sms, när paketet finns för avhämtning.
  • Paketet finns kvar på utlämningsstället i max 14 dagar från första aviseringen. Hämtar du inte paketet går det i retur. För ej avhämtat paket faktureras beställaren för returfraktkostnaden till Åminne Honung och Jästeri. Det är ditt ansvar som köpare att du lämnar rätt mobilnummer och adress för att DHL eller annat paketombud ska kunna avisera att du har ett paket att hämta.

Betalningssätt

  • Du kan betala med Visa eller Mastercard. Betalningen sker krypterat och din identitet och dina kortuppgifter är skyddade.

Sekretess

  • Hos oss handlar du säkert. Våra betalpartners garanterar att din betalning sker via säkra system där din identitet är skyddad.
  • Personuppgifter används bara av Åminne Honung och Jästeri och lämnas ej ut till tredje part. Vi hanterar dina personuppgifter enligt de bestämmelser och den lagstiftning som finns.
  • Du har alltid rätt att delges den information vi har lagrad om dig och att få den raderad om den är felaktig eller irrelevant.

Reservation

  • Vi reserverar oss för eventuella fel i artikel- och prisinformationen, tekniska fel och förbehåller oss rätten till ändringar utan föregående avisering.

Ångerrätt

  • Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerrätten gäller från den dag du tar emot varan. Returnerade varor skall givetvis vara oanvända och felfria i obruten förpackning. Du som kund står för fraktkostnaden vid byten och återköp.
  • Kontakta alltid oss först om du av någon orsak inte är nöjd med produkten eller om du skulle vilja returnera varorna.

Reklamationer

  • Om du är missnöjd med varan vill vi att du kontaktar oss senast sju dagar efter att du mottagit varan. Kontakta oss på aminnehonung@telia.com
  • Om din försändelse är skadad vid mottagandet skall du utan dröjsmål kontakta Åminne Honung och Jästeri aminnehonung@Telia.com Bifoga gärna en bild på skadade varor, så vi kan reklamera försändelsen via vår fraktleverantör

Force majeure

  • I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndigheters beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter eller därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilka inte skäligen har kunnat förutses och vilka påverkar ingångna avtal från vår sida samt gör att vi inte kan hålla nämnda avtal, kan något av detta utgöra grund föra att vi befrias från våra pliket att fullgöra nämna avtal.
  • Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
  • Vid ytterligare frågor kontakta aminnehonung@telia.com